Nad rozjezdem podnikání přemýšlím již delší dobu a stále si říkám: rozjedu podnikání příští rok, do té doby mě snad napadne nějaká velká myšlenka, nebo se mi podaří najít místo na trhu, kde na mě čeká velká příležitost…
A tak se to opakuje každý rok, termín se stále odsouvá… Zní vám to povědomě? Pokud ano, tak nebědujte, toto se stává velkému množství lidí. Pokud ale chcete vybočit a konečně opravdu začít, tak musíte udělat něco, co jste dosud ještě neudělali – zkrátka něco jiného.
CO UDĚLAT, ABYSTE KONEČNĚ VĚDĚLI, V ČEM ZAČÍT PODNIKAT?
Říkáte si, co by to mělo být? Každé podnikání, aby dlouhodobě vzkvétalo, by mělo být v něčem odlišné od konkurence. Pak zákazníkům bude jasné, proč si mají koupit právě u vás a ne u vaší konkurence. Této odlišnosti se říká konkurenční výhoda.
V počátcích podnikání jste vy jako majitel zdrojem konkurenční výhody svého podnikání. A vaše konkurenční výhoda je založena na vašich silných stránkách. A o tom to právě je. Každý jsme jiný, každému jde a baví ho něco jiného, máme jiné postupy dělání stejných věcí,… zkrátka každý máme jiné silné stránky, které můžeme v podnikání využít a tím se od ostatních odlišit.
A protože jsme každý jiný, máme jiné přednosti a silné stránky, tak proto nemá smysl čekat na nějakou velikou příležitost. Ideální je využít vlastní silné stránky, protože tak budeme dělat to, v čem jsme lepší než ostatní a co nás baví a naplňuje.
CO JSOU SILNÉ STRÁNKY A PROČ JE DOBRÉ JE V ŽIVOTĚ A PODNIKÁNÍ VYUŽÍVAT?
Silnou stránkou je cokoli, co děláte výjimečně dobře.
- Často nemůžete pochopit, jak je možné, že to ostatním tak dlouho trvá, když je to přece tak snadné….
- Danou činnost děláte často jinak než většina lidí, snadno se v dané oblasti vylepšujete.
- Když danou činnost děláte, tak vám energii nejen bere, ale i vrací.
- Je důležité, že vaše okolí si také uvědomuje, že jste v dané činnosti lepší, že dosahujete výborných výsledků.
Proto, když se v životě budete soustředit na své silné stránky, budete je využívat a dále se v nich vylepšovat, tak budete dělat to, co vás baví a v čem jste výborní a ostatní to i ocení – rádi vás za vaši práci zaplatí!
JAK POZNÁTE SVÉ SILNÉ STRÁNKY ?
- Zamyslete se nad činnostmi, které vám jdou jakoby samy od ruky, které vás baví, naplňují a sami máte pocit, že jste v nich dobří.
- Podívejte se i na to, co vás bavilo, naplňovalo, v čem jste byli dobří před 5, 10 lety? Vypište si vše, co vás napadne.
- Protože jste řekli, že i vaše okolí vnímá vaše silné stránky, tak se zeptejte svých kamarádů, kolegů, známých, jak vás oni vnímají. V čem jste dle jejich názoru dobří a proč? Čím více odpovědí získáte tím lépe.
- Posledním krokem je najít průsečík v tom, co si o sobě myslíte sami a tím, co o vás říkají vaši známí a kamarádi. Na jaké silné stránky to ukazuje?
JAKÉ SILNÉ STRÁNKY MŮŽETE VE SVÉM PODNIKÁNÍ VYUŽÍT VY? V ČEM JSTE VÝJIMEČNĚ DOBŘÍ, CO VÁS BAVÍ A NAPLŇUJE?
- Nehledejte v tom složitosti, sami jistě tušíte, jaké jsou vaše přednosti. Využijte je ve svůj prospěch, přestaňte přešlapovat na místě a konečně se rozjeďte!