Nevíte, v čem podnikat? Vyzkoušejte osvědčený postup!

v čem podnikat

Chcete dělat to, co vás baví, naplňuje a zároveň uživí? Zvažujete podnikání?

  • Ale nevíte, v čem podnikat?
  • Nebo čekáte, až objevíte díru na trhu? 

Mnoho lidí koketujících s myšlenkou vlastního podnikání nikdy vlastně nezačne. Proč? Protože se točí v bludném kruhu: hledají, přemýšlí, zvažují a opět hledají. A tak zůstávají často nespokojenými zaměstnanci.

Připadá vám to povědomé? Pokud to s podnikáním myslíte vážně, pak VYZKOUŠEJTE OSVĚDČENÝ POSTUP, který vám pomůže najít VYSNĚNÉ PODNIKÁNÍ. Dále v článku vám představím všech 5 jednoduchých kroků osvědčeného postupu, které detailněji popisuji v e-knize „V čem podnikat“. E-kniha je ke stažení zdarma.

  1. KROK: ŽIJTE VĚDOMÝ ŽIVOT
  • Vědomý života znamená, že máte v životě jasno. Víte, jaký život chcete žít, a jakou roli v něm podnikání hraje.Ujasníte si, jak vypadá váš cíl – to, kam směřujete, čím chcete být, co chcete dělat….
  • Čím konkrétnější vaše představa bude, tím snáze se pak ke svému cíli budete přibližovat. Protože ono platí, že vše se vytváří dvakrát, nejprve v mysli a poté v realitě. A čím je představa jasnější, tím se snadněji buduje a tvoří.
  • Jak tedy vypadá váš ideální život – pracovní i soukromý? Co nechcete a co ano? Kde bydlíte? Jak trávíte volný čas, kam jezdíte na dovolenou? A jakou roli ve vašem životě bude hrát podnikání? Jak velké podnikání chcete vybudovat? Chcete pracovat jako OSVČ, nebo chcete mít v budoucnu malou firmu? Co budete ve firmě dělat, kdo budou vaši spolupracovníci a kdo budou vaši zákazníci?
  • Jakmile máte jasnou představu o svém ideálním životě, je důležité spočítat, kolik vás bude stát takový život vybudovat a dlouhodobě financovat. Proč je to důležité? Protože abyste mohli správně nastavit svůj pracovní život, tak potřebujete vědět, kolik peněz cca musíte měsíčně vydělávat.
  1. VYUŽIJTE SVÉ SILNÉ STRÁNKY
  • Proč potřebujete využít své silné stránky? Abyste byli v podnikání úspěšní, tak musíte vycházet z toho, co umíte a v čem se chcete dále rozvíjet – tedy ze svých silných stránek. Jen tak využijete svůj talent a schopnosti, v nichž jste lepší a odlišní než ostatní (vaši konkurenti), a tím si zajistíte odlišné postavení na trhu.
  • Pokud využíváte své silné stránky, tak vám jde práce mnohem lépe od ruky, rychle se zdokonalujete, a práce vám přijde snadná. Proto nemá smysl hledat nějakou velkou příležitost v oblasti, ve které se nevyznáte, nebo čekat na nejlepší příležitosti k podnikání, či kopírovat co dělají ostatní. Začněte sami u sebe, u svých silných stránek.
  • Jak poznáte své silné stránky se dočtete v tomto článku.
  1. STAŇTE SE SPECIALISTOU
  • Největší problém dnešní doby je nadbytek informací. Jak se to projevuje? Představte si, že si chcete koupit třeba novou pračku. Co uděláte? Půjdete na internet a začnete hledat. Budete porovnávat různé modely, pročítat doporučení, recenze. Jistě se vám stane, že narazíte na protichůdné informace. Čemu pak budete věřit? S velikou pravděpodobností si necháte poradit ve specializovaném obchodě na pračky, případně elektro, než abyste šel nakupovat do hypermarketu, je to tak? Jinak řečeno, budete se spoléhat na specialisty, protože věříte, že oni jsou v dané činnosti opravdu nejlepší.
  • Proto, abyste byli v podnikání úspěšní, tak:
    • musíte najít místo na trhu, kde využijete své silné stránky 
    • a zároveň budete vnímáni jako specialisté. 
  1. ZAPOJTE VÁŠEŇ
  • Dalším podstatným bodem celého postupu je zapojení vášně. Proč potřebujete zapojit vášeň?
  • Protože vášeň je váš vnitřní hnací motor, a pokud byste ji nezapojili, tak byste stěží hledali energii a odvahu v obtížných momentech a možná byste se časem cítili demotivovaní a vyhořelí.
  • Pokud zapojíte vášeň, tak jste celkově spokojenější, radostnější a méně vystresovaní a tak vnímáte i celý svůj život. To je dost dobrý důvod na zapojení vášně do práce, nemyslíte?
  1. STANOVTE METRIKU – CO VÁM VYDĚLÁ PENÍZE
  • Posledním krokem tohoto postupu je identifikovat metriku neboli nejdůležitější ukazatel výkonnosti vašeho podnikání tedy to, co vám vydělává peníze a nejvíce tak ovlivňuje výsledek vašeho podnikání.
  • Aby bylo vaše podnikání úspěšné, tak musí někam směřovat, mít jasně stanovené cíle a to se váže k bodu 1 celého postupu (k odpovědím na otázky, proč podnikáte a co chcete ze svého podnikání mít). Pokud nemáte cíle, tak své podnikání neřídíte!!! 
  • Jaké cíle / metriky můžete mít? Nejčastější mi jsou tržby / obrat, zisk, počet zákazníků, výnosnost investice,…. Vyberte si tu, která nejlépe prokáže, zda se posouváte k cíli svého podnikání – tedy důvodu, proč podnikáte.

CHCETE POMOCI NAJÍT ODPOVĚĎ NA OTÁZKU V ČEM PODNIKAT?

  • Stáhněte si e-knihu „V čem podnikat“, kde najdete osvědčený postup detailně popsaný.

Další VYBRANÉ články z této kategorie

Dostávejte každý měsíc inspirující marketingový zpravodaj e-mailem

Zadáním svého emailu souhlasíte se zásadami Ochrany osobních údajů.