Promyšlená strategie otevře nové obzory
Vytvoříme spolu marketingovou strategii, která firmu odliší, bude stavět na jejích silných stránkách a povede k dlouhodobě udržitelnému podnikání. VÍCE ZDEFirmy s promyšlenou marketingovou strategií jsou úspěšnější
Strategie je ucelený soubor vědomých rozhodnutí, který firmu odliší od konkurence a nabídne zákazníkům vyšší vnímanou přidanou hodnotu. Tvorba strategie stmelí váš tým, umožní mu se podívat na firmu / značku / obor z nadhledu a získat nové znalosti a dovednosti.
Více se o marketingové strategii dočtete v blogu, kde jsem připravila celý seriál na toto téma.
Firmy s promyšlenou marketingovou strategií
Mají vizi a jasně stanovené cíle a strategie:
- ví, kam směřují, a díky tomu dělají snadná rozhodnutí
- vyhodnocují aktivity a ty, které nefungují, vylepšují;
Odlišují se od konkurence:
- staví na svých klíčových kompetencích a hodnotách
- jsou čitelné a atraktivní pro zákazníky i zaměstnance
Soustředí se na vybranou skupinu zákazníků:
- pro které mají atraktivní nabídku
- efektivně s nimi komunikují (vybírají si relevantní komunikační kanály)
Vydělávají a dosahují zisk:
- mají nastavenou cenovou strategii, která je pro ně zisková a pro zákazníky atraktivní
Umí plánovat kapacity (čas, peníze):
- řídí se marketingovým plánem
Firmy bez marketingové strategie
Nemají vizi ani strategii – dokola zkouší ale bez efektu:
- rozhodují se nahodile dle momentálního pocitu
- nevyhodnocují, nevylepšují, nikam se neposouvají
Nabízí to, co konkurence:
- kopírují, co vidí u ostatních, nevyužívají svou vnitřní sílu
- neumí přitáhnout kvalitní zaměstnance
Snaží se obhospodařit všechny zákazníky:
- jsou tak ničím pro všechny – snaží se být malý hypermarket, což nefunguje
- používají nahodilé komunikační kanály
Mohou vydělávat, ale nedosahují zisk:
- ceny stanovují ad hoc, velké množství výrobků prodávají se slevou
Kapacity nevyužívají efektivně:
- dělají chaotické ad hoc kroky
Přínosy marketingové strategie pro tým
Marketingovou strategii budeme tvořit společně. Jsem přesvědčená, že k vytvoření inspirativní, smysluplné a efektivní marketingové strategie je třeba zapojit tým, který se její implementací bude zabývat.
Tímto přístupem zajistíme:
- posílení důvěry mezi členy týmu: skrze sdílení zkušeností, znalostí, ale i frustrací v bezpečném prostředí, posiluje vzájemnou vazbu
- sladění se nad klíčovými stavebními kameny podnikání:
definicí poslání, hodnot a nastavením vize a cílů se tým sladí a táhne za jeden provaz - osobní rozvoj členů týmu
díky získání nových znalostí a dovedností - snadnou implementaci marketingové strategie:
zapojení týmu do procesu tvorby strategie zajistí její snadnou implementaci
Proces tvorby marketingové strategie
Definice zadání a stanovení cíle
- Vyjasnění očekávání a zadání, popis ideálního výstupu od zadavatele zakázky.
Marketingový audit
- Vyplnění marketingového auditu (link na stažení dokumentu), který odpovídá na základní business a marketingové otázky a slouží jako základní vstup pro marketingovou strategii
- Výstup: Definice klíčových problémů / příležitostí + návrh dalších kroků
- Základní stavební kameny podnikání / firmy / týmu / oddělení
- Definice poslání a popis hodnot;
- Nastavení vize, dlouhodobých a krátkodobých cílů
- Interní a externí analýza firmy / oddělení
- Analýza konkurenčních faktorů na trhu: pozice firmy a klíčové konkurence
- Výběr trhu
- Zákazník a jeho potřeby
- Vaši zákazníci a nezákazníci: kdo jsou a kdo chcete, aby byli
- Pochopení problémů a přání vašich zákazníků, odhalení „bolavých míst“, která omezují velikost odvětví
- Zákazník a jeho potřeby
- Positioning
- Definice přesvědčivé nabídky
- Identifikace dalších příležitostí ke skokovému zvyšování vnímané hodnoty zákazníky
Marketingový plán
Nastavení aktivit přes jednotlivá marketingová P, která povedou k naplnění strategie
- Výrobek včetně obalu
- Cenová strategie
- Komunikační strategie
- Distribuční strategie
Vše může probíhat fyzicky nebo online.
V případě většího počtu účastníků (více než 5) doporučuji fyzické konzultace.
Case studies
Ceník
Hodinová sazba = 4.000 Kč: specifikace ceny dle konkrétního zadání a počtu domluvených konzultací
Balíčky pro OSVČ klienty
2 hodiny | 4 hodiny | 6 hodin |
7.000 Kč | 13.000 Kč | 18.000 Kč |
hodinová sazba 3.500 Kč |
hodinová sazba 3.250 Kč |
hodinová sazba 3.000 Kč |
Chcete zjistit, co vám v podnikání nefunguje, a udělat jeden první krok vpřed. | Chcete vyřešit konkrétní projekt celkově např: cenovou strategii, komunikaci,.. | Chcete své podnikání posunout: od strategie, přes aktivity po vyhodnocení. |
Základní cena za přípravu marketingové strategie = od 55.000Kč (finální cena závisí na komplexitě zadání, velikosti týmu, počtu workshopů s klientem, a jeho součinnosti; základní varianta počítá se 3 2-hodinovými workshopy)