Mnoho lidí se mě ptá, proč podnikatelé spolupracují s konzultanty, kouči a mentory? Hledala jsem odpovědi ve své praxi.
Podnikatele, kteří se mnou spolupracují, mohu zjednodušeně roztřídit do těchto skupin:
NEDAŘÍ SE JIM DLE PŘEDSTAV
- Relativně početnou skupinu mých klientů tvoří nyní ne zcela spokojení podnikatelé, kteří mají chuť tento stav zvrátit.
- Často je trápí nedostatek zákazníků, neví, kde a jak je získat a oslovit. Zkouší různé marketingové taktiky a nástroje, které stojí peníze, ale nové zákazníky nepřivádí. A tak zkouší další, o kterých se třeba někde dočetli, nebo jim je někdo poradil, ale výsledek je stále nedostačující.
- Do této skupiny patří i podnikatelé, kteří mají sice hodně zákazníků, ale nevydělávají dle svých představ. Přitom neví, kam dříve skočit, nestíhají zakázky, nebo pracují i o víkendech. Takže hledají cesty, jak z této situace ven.
CHTĚJÍ UDĚLAT VELKÝ KROK DOPŘEDU
- Druhou skupinu tvoří podnikatelé, kteří mají již rozběhnuté podnikání, daří se jim, ale cítí, že se potřebují posunout dál, aby jejich podnikání dále rostlo.
- Cítí, že musí udělat velký krok do neznáma, něco, co před tím nemuseli řešit, a nemají dostatečné znalosti:
- například potřebují najít prvního zaměstnance, nastavit společné fungování, rozdělit pravomoci a zodpovědnosti
- nebo chtějí najít nové prodejní kanály a zvažují, které vybrat a jak spolupráci nastavit
CHTĚJÍ VYBUDOVAT DALŠÍ NOHU PODNIKÁNÍ
- Sem spadají podnikatelé,kteří jsou úspěšní ve stávajícím podnikání, a chtějí rozjet další podnikání. Mají jasnou představu v čem dále podnikat,ale protože je to krok mimo jejich stávající podnikání, tak si strategii chtějí s někým promyslet, nechtějí jít cestou pokus – omyl, a tak ztrácet čas.
PŘEMÝŠLÍ V ČEM PODNIKAT
- Tito klienti zvažují podnikání a neví v čem a zda začít podnikat. Chtějí si ujasnit, zda je podnikání pro ně tou správnou volbou a promyslet, v čem, v jakém oboru začít podnikat. Přitom nechtějí riskovat a dělají vše pro to, aby se vyvarovali neúspěchu při rozjezdu podnikání.
Přestože se jedná o různorodé skupiny, tak všechny mé klienty podnikatele spojuje jejich vnitřní nastavení a to, že mají touhu a chuť sebe nebo své podnikání dále posunout. Věří, že „dobré věci se stanou těm, kdo čekají, ale lepší věci se stanou těm, kdo je vyrazí hledat.“
Hledají partnera / mentora pro společné tvořivé přemýšlení nad strategickými marketingovými otázkami a dalším rozvojem jejich podnikání. Nejsme ve vztahu, kdy já vše vím a klienta „učím“.
- Jedná se o partnerství, ve kterém společně tvoříme, vymýšlíme a tím body k řešení posouváme k vytyčeným cílům.
- Mou rolí je především naslouchat a pochopit jádro problému, poté inspirovat a rozšiřovat obzory, ale také dávat konstruktivní a otevřenou zpětnou vazbu.
- Je to taková kombinace partnera pro přemýšlení, mentora a kouče a spolupráce je většinou dlouhodobá.
Jak to máte vy? Máte svého partnera pro přemýšlení / mentora?